Studying at coffeshops

Jag älskar att plugga på café. Okej, jag älskar inte att plugga… Men OM/när jag ska plugga så ska det vara på café. Hemma funkar också bra, när inte hela familjen är hemma. Det är ju Liksom omöjligt att plugga när hårda fotbollar sparkas mot väggar, soffor och allt annat som går att sparka fotbollar på. Samtidigt som pappa spelar hög musik eller snackar högt i telefon och mamma vispar grädde eller vad det nu kan vara… Aa ni fattar? Kan i princip inte plugga i skolan heller. Det finns alldeles för mycket distraktioner. Så som högljudda människor, pratglada vänner, brandlarm och annat sånt. Konstigt nog är det mig det är fel på, alla andra kan ju plugga I skolan. De flesta skulle väl till och med säga att det är omöjligt att få något gjort någon annanstans? Behöver jag få något gjort sätter jag mig ensam, eller med en vän som också måste plugga, på ett tyst café.

Kaffe, rostade nötter och choklad.

20121018-203620.jpg

20121018-203633.jpg
När man har mycket plugg, jobb och annat att göra är det viktigt att stanna upp och ta en PAUS någon gång ibland. I måndags blev det restaurangmys med Min vän Naomi.

About kellywhat

hey! I'm kelly. I love sports, good food, traveling, adventures, and my friends/family. I also love breaking rules.
This entry was posted in Everyday posts. Bookmark the permalink.

2 Responses to Studying at coffeshops

  1. anna says:

    Hej Kelly! Din blogg är helt otrolig! Att du klarar av skolan och allt modellande samtidig fattar man knappt haha😛 jag undrar bara, känner du dig svensk? Har liksom folk haft fördomar om dig? Jag är också svensk/asiat och har känt att det är jobbigt ibland för man ser annorlunda ut. Du måste inte svara såklart , anyway keep up the Good work!😀

    • kellywhat says:

      Först och främst, tack för den gulliga kommentaren!! Vad roligt att du gillar min blogg!
      Jag Hoppas verkligen att du inte tycker att det är “jobbigt” att se “annorlunda” ut. Det är väl endast positivt att inte se ut som alla andra? Eller?😉
      Jag har alltid sett “annorlunda” ut… Gillar egentligen inte att säga annorlunda, för vad betyder annorlunda egentligen? Ingen ser väl likadan ut? Men jag har alltid varit ett Huvud längre
      Än de flesta andra, kallades alltid för spinkig när jag var yngre, har alltid haft 5 gånger så mycket hår på huvudet som en “vanlig” människa… Tjocka ögonbryn… Mörk hy… Listan kan göras lång… Tyckte det var jobbigt att inte vars blond och blåögd tills dess att jag började 6an, då var jag 13 år tror jag… Sedan dess har jag trivts med mig själv och mitt utseende. Trots mitt yrke r jag dock inte särskild utseendefixerad.
      Självklart finns det folk med fördomar men då är det bara att visa att dessa fördomar inte stämmer… Eller att strunta i dom människorna totalt. Jag känner mig inte hel svensk. Känner mig
      som en halv australiensisk och halv indisk svenskt född skitunge.😉

Leave a Reply

