I LOVE MY HOMETOWN

Nu är jag på hemmaplan, och igår var första dagen i skolan på 4 månader! Det är helt sjukt. Gött att vara hemma! Även om det bara är för att packa om väskan och hämta skolmaterial.

Efter tom Ford visningarna i lördags hade jag en casting mitt i natten, som tur är blev det en fitting(=bokad för jobbet och redo att prova kläderna man ska bära). Vi var ungefär 30 tjejer som satt där från 21:00 tills 2-3 på morgonen. Jag Visste knappt vad som var upp och ner, så trött var jag. Men det spelade ingen roll eftersom jag fick mig en trevlig överraskning, efter att jag väntat 30 min kliver MOAAAA in genom dörren till samma casting. Moa är också modell från göteborg. Vi bodde tsm i sthlm när vi gick ELLE-galan. Hon har precis gjort Topshop kampanjen, riktigt grymt!! Är så stolt över henne.
Jag blev i allafall lite piggare när hon klev in där. Vi snackade i timmar innan jag äntligen fick prova kläder. Visningen var dagen därpå, för CHRISTOPHER KANE. Direkt efter visningen toG jag mitt pick och pack (55 kg bagage) och hoppade på flyget till Milano. Åkte hela vägen dit för EN casting, tyvärr bokade jag inte den visningen. Så det blev bara 1 natt där. Kändes sjukt onödigt att ha lagt pengar på resa, hotell och driver när jag inte fick jobbet, men så är det ibland, man måste ta chanser och risker. Fick se det positiva, nästa flyg jag fck hoppa på gick till LANDVETTER FLYGPLATS, GÖTEBORG. Dessutom hann jag med en GUDOMLIG lunch i Milano innan flyget. Ville egentligen köpa en gelato. sist jag var i Milano när jag var 15-16 år ÄLSKADE jag glassen där. Men smaklökarna har ändrats sedan dess. Det hade dock varit kul att prova igen då det såg smarrigt ut. Men Jag bestämde mig för att det är tråkigt att sitta och äta glas ensam, själv, ALONE.Det är ju sällskapet som gör det kul? Förstår ni vad jag menar eller icke?😉 kan tänka mig att dom flesta inte skulle ha något emot att käka glass bara för att man inte har sällskap😉
Anyway, à girls gotta eat… Vandrade runt staden och satte mig på ett mysigt ställe nära hotellet. Det var första gången jag NÅGONSIN satt mig ensam på restaurang. Förmodligen för att jag tycker att det ser så deppigt ut att äta ute själv. Nu tyckte jag dock det var ett bättre alternativ än att sitta på hotellet och beställa äckligt dyr roomservice.
Måste säga att jag blev positivt överraskad, det var jätteskönt att sitta där själv, med en bok i handen. Perfekt väder, underbar utsikt och MATEN, oh my! Åt den godaste buffalo mozarellan någonsin, med Parma skinka och melon. Trevligt!

För den som undrar så håller min fot på att bli bättre nu😉 har tagit massor med medicin och provat olika freezegels. Fick reda på att det är både musklerna i foten och själva stortå-benet som jag förstört. Det konstiga är att jag knappt känner det när jag har platta skor men så snart jag tar på mig klackarna gör det så ont att jag vill skrika svordomar, hehehe. Tur att jag har dragit på mitt pokerface när jag gått visningarna och inte skrikit och haltat på catwalken.😉

Nu får foten vila – och jag ska börja packa upp mina enorma resväskor!

Vi hörs – och ses!

20120920-125624.jpg

20120920-125638.jpg

20120920-125653.jpg
Backstage hos tom Ford. Måste sett roligt ut när alla modellerna gick till starbucks på lunchrasten. Jag var en av modellerna som inte orkade byta tillbaka till egna kläder, så gick ut i morgonrock. Knasigt!

20120920-130140.jpg
Jag och Moa på en “mitt-i-natten” casting för kane.

20120920-130303.jpg
Lunch i Milano.

About kellywhat

hey! I'm kelly. I love sports, good food, traveling, adventures, and my friends/family. I also love breaking rules.
This entry was posted in Everyday posts, Fashion. Bookmark the permalink.

One Response to I LOVE MY HOMETOWN

  1. Isabel says:

    Åh, välkommen hem mitt hjärta! Vad kul att det gått så bra för dig (förutom foten då, din stackare..)! Hoppas att vi hinner ses en sväng nu när du äntligen är hemma..🙂 PUSS!❤

Leave a Reply

