Bring on the chocolate chip cookiedough, its Girlsnight

Nu sitter jag här med Elsa och Bella, vi har myst hela kvällen och nu kollar vi på film. Vi har lagat middag här hos bella, två av mina recept, getost&honungspaj med färsk timjan till förrätt och torskrygg med balsamicoreduktion och hericotverts till huvudrätt, det var meningen att vi skulle göra efterätt också men vi orkade inte. så det blev popcorn, frukt och rostade nötter. Jag hann inte se visningen på fresh fish idag eftersom jag var tvungen att plugga, riktigt surt eftersom jag ville se Malin rock the runway😉

Nu ska jag och tjejerna busa lite. Ha en grym lördagkväll!

20120310-232330.jpg

20120310-232413.jpg

20120310-232548.jpg
In action.

20120310-232714.jpg
Ser inte så gott ut men det var det verkligen!!!

20120310-233045.jpg

20120310-233135.jpg

20120310-233656.jpg

20120310-233706.jpg

20120310-233730.jpg
Tjejer vill aldrig vara med på bild…

About kellywhat

hey! I'm kelly. I love sports, good food, traveling, adventures, and my friends/family. I also love breaking rules.
This entry was posted in Everyday posts. Bookmark the permalink.

5 Responses to Bring on the chocolate chip cookiedough, its Girlsnight

  1. Petra says:

    Mums, ser verkligen gott ut. Getost, timjan och honung är en magisk combo så jag tror det blev hur gott som helst. (älskar att du är lika intresserad av mat som moi, känns inte så vanligt i vår ålder haha). Hur tränar du? Du springer och pw om vartannat va? Vad gör du för särskilda övningar? Puss

    • kellywhat says:

      Ja, fantastisk combo!😉 Jag tränar 6-8 timmar i veckan. Oftast kör jag på ultrasnabb powerwalk (8 km tar ungefär 53 min för mig), då går jag så snabbt att benen nästan går av, haha, nej då. I uppförsbackar springer jag. Sedan kör jag 50 min yogapass här hemma minst 3 ggr i veckan, riktigt skönt. Både yoga och powerwalks hjälper mig hantera stress. Innan körde jag också mage och rumpövningar några gånger i veckan men har slutat med det och göra endast magövningar (situps och massa annat som jag inte kan förklara😉 ) när jag är på gymmet 2h varannan vecka. Vad tränar du för något? vad gillar du för sorts mat?

  2. filippa says:

    Åh fan vad bra träningstips!! Men hur gör du med kolhydrater? Käkar du pasta/bröd/potatis till varje måltid eller typ aldrig eller hur ofta??

    Jobbar själv som modell och tycker det är svårt att hålla ett jämnt mönster med kosten….

    • kellywhat says:

      Hej filippa! jag vet att det kan vara riktigt svårt att hitta en balans när det gäller mat och träning.Jag käkar allt, MEN med måtta. vitt ris, vitt socker och vitt bröd skippar jag dock nästan helt och hållet eftersom jag inte mår bra av det. Jag käkar aldrig halvfabrika, godis eller dricker läsk o saft. halvfabrikat är oftast bland det sämsta (och äckligaste för den delen) man kan äta. Jag lyckas hålla en jämn kost, mycket sallad och grönsaker, fisk, skaldjur, kyckling, brunt ris, bönor, linser en nyttig o god sås till ibland. På helgerna äter jag det jag känner för vilket ändå är hyfsat nyttigt. Om mamma lagar hjortfilé med potatisgratäng och viltsås på en lördagkväll så är det underbart, man måste faktiskt unna sig för annars är livet inge kul!😉 Håller man igång träningen så ska det inte vara några problem.

  3. Petra says:

    Oj det var snabbt, 53 min alltså!!! Hur kör du yogapassen hemma då? gick nämligen på yoga då jag hade gymkort och älskade det, men blir lite svårare nu… Jaha där ser man, du tränar på bra helt enkelt =D jag springer ca 6km varannan dag och kör powerwalks (7,5km) resterande dagar. försöker lägga in styrka då jag springer också med mag- och rump-/benövningar som är riktigt bra faktiskt!! – jobbar bara med kroppen, inte några vikter eller sådant… mat.. Ja gud, vilken mat gillar jag inte! haha. Jag älskar sommaren för årstiden passar mina favoritmåltider bäst då nämligen. Älskar fisk (gärna grillad), skaldjur, älgkött, kyckling tillsammans med någon spännande sallad som gärna får inkuldera någon form av ost – chevre, fetaost, buffelost osv. Lammkött i min pappas marinad som bland annat innehåller färsk timjan tillsammans med chevrecreme och rostade rotfrukter (röbetor, morötter etc) går alltid hem. Mums. Mat… Planerar att öppna en restaurang när jag “haft the top of min karriär” någonstans längs Medelhavet eller något med det allra bästa. haha. Nu fick du too much information, sorry..

    Bäst är du som bloggar i alla fall! Så himla kul =)

Leave a Reply

